< Till bloggens startsida

courage, dear heart

För första gången på väldigt väldigt länge (om inte någonsin) så har jag börjat ta hand om mig själv. På juldagen, stupfull efter en utgång i Falun, bestämde jag mig för att sluta röka- någonting som jag har hållt i 134 dagar nu. På dessa dagar har jag alltså sparat in nästan 2500 kronor, endast på att inte köpa ciggaretter. Förutom alla pengar som jag sparat, så mår min kropp mycket bättre! Hur dum är man om man börjar röka när ens lungor redan är sjuka?
 
För cirka två veckor sedan fick jag även ett uppvaknande när det kom till alkohol. Sedan jag fyllde 18 så har jag druckit mig stennitad minst 3 gånger i månaden. När jag flyttade till campus så mådde jag så dåligt att jag försökte bedöva mig själv genom att dricka varje dag. Så ska det inte vara. Speciellt inte när jag mår så mycket sämre psykiskt av alkoholen. I skrivande stund har jag inte druckit på 20 dagar, jag har alltså inte varit nykter såhär länge sedan innan jag fyllde 18 år 2013. 
 
Förhoppningsvis kommer jag att hålla detta, då jag endast på denna korta tid mår så mycket bättre än innan, både psykiskt och fysiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0