< Till bloggens startsida

The devil may cry at the end of the night

Ibland börjar jag fundera. På allt. På livet. Är det såhär det ska vara? Är detta verkligen mitt liv?
 
Jag pratade med Hanna för någon dag sedan om livet och döden. Hur underligt det är att något kan existera i ena sekunden, och vara helt borta, för gott, i andra. Vart tar allt vägen, var börjar det och var tar allt slut?
 
Ibland börjar jag fundera. På hur människor lever, hur de tänker och upplever allt. Tänk om det endast är jag som existerar, kan göra vad jag vill, och allt runt omkring endast finns i mina tankar? Tänk om allt bara är en illusion, och egentligen är allt en dröm. Men tänk om våra drömmar är verkligheten, och det som vi finner verkligt, egentligen är en dröm?
 
Jag borde sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0